Dag 8 & 9 van Knysna naar Plettenbergbay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu Dag 8 & 9 van Knysna naar Plettenbergbay - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu

Dag 8 & 9 van Knysna naar Plettenbergbay

Door: Thilly en Paul

Blijf op de hoogte en volg Ouwelandjes & van der Wielen

04 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Knysna

Vanmorgen voor het eerst buiten ontbeten, in een geweldig lekker ochtendzonnetje. Dit alles met een fraaie blik op de prachtige tuin van de Manor aan de lagune van Knysna. Jeffrey brengt enthousiast ons lekkere sapjes, vers fruit, toast en onze eitjes. Hij werkt hier al sinds 1985, vanaf het begin, een steunpilaar van deze mooie locatie.
Het plan voor vandaag was simpel, chillen bij het zwembad. Eerst naar Knysna, lekker cappuccino gescoord bij African Bean. Sarah haar mobiel was gevallen, hoe kan dat…? Dus cellphone-repair zaak gezocht en gevonden. Twee uur later weer iemand happy en online!! Kaarten gepost voor de family, boodschappen gehaald en back to the pool.
Het weer is super en het zomergoed komt eindelijk uit de koffer Lekker op de bedjes voet- en volleyballen en genieten. Jeffrey heeft weer een kruiwagen haardhout bij de huisjes van die Hollanders gestort. Blijft zich verwonderen waar wij dit toch allemaal laten. s’Avonds weer heerlijk en gemakkelijk in de Bell Tavern gegeten. Om de beurt wel de twee open haarden laten branden want het blijft 5 graden in de nacht. De elektrische deken blijft nog net uit. (In mijn bed ieder geval, Paul).

Vanochtend bij het ontbijt kwam de gastvrouw even kletsen, haar verhaal eindigde met de melding dat ze op facebook een vraag hadden gepost over welke nationaliteit de gasten hadden die gistermiddag bij en in het zwembad waren? Ze hadden (het personeel) al wel gedacht dat we geen Duitsers of Engelsen waren. Er lagen namelijk geen handdoeken zo maar op de ligbedden :-) Trouwens, de enige die zo stoer was om in dit bad met ijsblokjes te springen was Sarah! We konden niet zomaar weg gaan hier zonder Jefferey te bedanken voor zijn gastvrijheid, behulpzaamheid en vrolijkheid. Zelfs na sluitingstijd van de Taverne konden we bij Jeffrey altijd nog bier halen. Sssuper, sssuper!!
Ons ritje vanmorgen naar Plettenbergbay duurde maar 45 km. Heerlijk, lekker kort. In Plettenbergbay hebben we een upgraded gekregen; we zitten nu in de Periwinkle Lodge een gigantisch strandhuis met uitzicht op de Oceaan. We hebben het gevoel in een film te zitten, prachtig allemaal. Mooie kamers voorzien van alle gemakken. Een mega woonkamer en open keuken dienen als living voor iedereen. Hier werken overdag een aantal dames die het ons naar de zin moeten maken. Vanavond is hier, behalve wij dan, niemand aanwezig, dus het huis is van ons. Vanmiddag hebben wij een mooie trail gelopen over Robberg Island. Natuur, ruig, uitzichten, oceaan links en rechts, zeehonden; teveel om op te noemen. Via een trail moet paden van steen, hout en vooral veel zand, zandduinen, hebben we ongeveer drie uur gewandeld en rondgestruind. Wat een mooie natuur. Veel foto’s gemaakt, want elk hoekje leverde weer een mooi plaatje op.
Vanavond lekker pizza’s bested, want het is heerlijk om samen te genieten in dit mooie vakantiehuis. Alles voorhanden, behalve elektriciteit; vanavond is er een powercut van ongeveer 2 ½ uur. Alle stroom is nu nog uit en we verwachten rond half 11 weer stroom te hebben. Het heeft wel wat; de open haard aan en overal kaarsen. Je kunt zelfs verstopperje spelen in huis. Morgen weer een dag.

• 05 Augustus 2015 - 19:47

Sietske:

Ha vakantiegangers,

Wat een leuke en enthousiaste verhalen steeds; leuk om zo wat mee te beleven met jullie!!