Dag 20 - zaterdag 15 augustus - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu Dag 20 - zaterdag 15 augustus - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu

Dag 20 - zaterdag 15 augustus

Door: Ellen

Blijf op de hoogte en volg Ouwelandjes & van der Wielen

15 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Vandaag weer verder, we laten het (openbare) Krugerpark achter ons en gaan op weg naar een privé reservaat.
Als we Kruger uitrijden over de grote brug bij Crocodileriver zien we vanuit onze auto allerlei dieren. We stoppen even langs de kant van de weg om te kijken naar nijlpaarden met vogels op hun rug, krokodillen die zich laten meedrijven met de rivier en allerlei mooie vogels. Het is een fantastisch tafereel saar je uren naar zou kunnen kijken.
We rijden verder naar Hoedspruit en gaan naar het Guernsey Conservatory. Daar liggen een aantal lodges. Die van ons heet Pezulu tree house lodge. We rijden door een droog en dor gebied over een hele slechte weg. Je kunt je niet voorstellen dat hier ergens een lodge is. En toch ligt er aan het einde van de weg een lodge met boomhutten. Eigenlijk zijn het geen hutten maar gewoon huizen. Ongelooflijk mooi gemaakt en ingericht. De oudjes gaan samen in het grote huis. De meiden gaan twee aan twee in de wat kleinere hutten. We hebben allemaal een buitenlucht en wc en worden gewaarschuwd om niks buiten te laten liggen en alle ramen en deuren dicht te houden ivm de apen. Ze zijn heel brutaal en nemen alles mee, ook de tandpasta. We hebben een 'full board' dus alles erop en eraan (ontbijt, lunch, diner). Vandaag hebben we geen activiteiten meer gepland dus we settelen ons lekker bij het zwembadje met een biertje.
Op ons balkon kijken we naar de zonsondergang, daarna nemen we een buitendouche en kleden ons aan om op tijd bij het diner te zijn. De tafels zijn op een binnenplaats gedekt rondom een open vuur. Als we de trommels horen is het tijd om aan tafel te gaan. De chefkok(kin) verwelkomt alle nieuwe gasten en vertelt wat er op het menu staa vandaag. Met behulp van kooltjes uit het vuur wordt een buffet gemaakt. Alle schalen met eten blijven zo goed warm.
Na het eten drinken we nog een whiskey op ons balkon en gaan naar bed. Morgenvroeg staan we om 5:45 uur op voor een wandeling in de busch met een gids.

• 22 Augustus 2015 - 19:34

Tini: