Dag 4 en 5 - Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu Dag 4 en 5 - Hermanus - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu

Dag 4 en 5 - Hermanus

Door: Sarah en Lieke

Blijf op de hoogte en volg Ouwelandjes & van der Wielen

31 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Dag 4 (30 juli)
Donderdagochtend hebben we het lekker rustig aan gedaan, rond een uur of tien zijn we naar onze nieuwe verblijfplaats gereden; Hermanus. Dit was ongeveer 150 kilometer verderop. Onderweg weer een hoop mooie dingen gezien. Onder andere mooie landschappen maar ook weer troosteloze gebieden naar mate we steden naderde. We kunnen nog steeds niet wennen aan de Townships, en dat zulke dingen op zo een massale grootte bestaan. Eenmaal in Hermanus aangekomen is het eventjes zoeken naar onze verblijfplaats, het Whale Rock Estate. Het is pal aan het strand en we rennen dan ook meteen naar de branding om de ruige golven te bekijken nadat we ons gesettled hebben in onze huisjes. De nichtjes delen een huisje en de ouders, erg gezellig! Het heeft een huiselijk sfeertje, met een ruime woonkamer met keuken, 2 slaapkamers en een luxe badkamer. Niks te klagen dus. Eind van de middag pakken we het busje om Hermanus te gaan verkennen. Na wat boodschapjes zijn we op zoek gegaan naar een leuk restaurant om te eten. Dit was nog een zoektocht. Wat in de zomer waarschijnlijk een drukbezochte badplaats is, lijkt met deze koude temperaturen net een uitgestorven spookstad. Uiteindelijk belanden we bij een gezellig tapasrestaurant waar we heerlijk eten. Onze tafel is bezaaid met eten en we genieten van alle lekkere hapjes die we voorgeschoteld krijgen. Met onze buikjes vol gaan we tevreden terug naar ´huis´.

Dag 5 (31 juli)
Vandaag hebben we uitgeslapen. Jos, Floor en Sarah zijn in de ochtend gaan hardlopen en daarna hebben we lekker uitgebreid ontbeten met z'n allen. Eigenlijk stond vandaag de walviscruise op de planning maar die was gisteren al gecanceld vanwege de ruige wind waardoor de boten niet de zee op kunnen. We besluiten om te gaan wandelen langs de kust vanuit het centrum van Hermanus. De zee is prachtig. De golven zijn wild en lijken steeds hoger te komen. Een uur zijn we zoet met het bekijken van de woeste zee. In het centrum kopen we een volleybal en een voetbal waarmee we ons allemaal goed kunnen vermaken.
Aan de 'boulevard' drinken we koffie en krijgen we een groot bord vol lekkere taartjes voor ons. Bij de zee staan tientallen mensen te kijken in de verte in de hoop een walvis te spotten. Wij hadden voordat we gingen zitten al even over hun schouder meegekeken, maar toen we geen duidelijke signalen van walvissen zagen, waren we gaan zitten. Nu dat we duidelijke "oeh"s en "aaah"s hoorden, toch maar opgestaan en ook echt gaan kijken. Dat was zeker de goede keuze; er waren meerdere keren staarten en hoofden van walvissen hoog boven het water te zien. Elke keer dat er eentje opdook, klonk het geluid van de hoorn van de Whale Crier van Hermanus. Hem zijn we een tijdje later ook tegengekomen bij de kust een stukje verderop, en hebben we even gesproken over zijn enorm unieke beroep. Toen wilden we richting de Wijngaarden in de Hemel en Aarde Valley gaan. Eenmaal alle enorm slechte zandwegen opgegaan met het busje die hiervoor eigenlijk niet helemaal geschikt was, kwamen we erachter dat alles dicht was. Om deze teleurstelling iets te verzachten, met de bus naar de superSpar gereden en ook een klein bezoekje gebracht aan de slijterij. Thuis teruggekeerd foto's van de afgelopen dagen bekeken en heerlijk zelfgemaakte pasta gegeten. De avond verder doorgebracht met zijn allen op de bank, schrijvend, muziek luisterend en etend. Nog een avondbezoekje gebracht aan het 'strand' om de golven voor de laatste keer te adoreren, aangezien we morgen weer de wekker zetten om verder te reizen!

• 01 Augustus 2015 - 13:02

Teun:

Hoi lieve familie's
    Leuk te lezen, wat jullie allemaal beleven in het verre Zuid Afrika...en te voelen, dat jullie het goed hebben..!

Voor Paul en Floor: jllie zitten volgend jaar bij NEC rij 8, stoel 20 en 21, dus naast elkaar !!
    Het is geregeld ( kosteloos )!!!

Geniet van jullie tijd in Zuid Afrika en heb het fijn..!
    Liefs, Teun.