Dag 1 - Rondje Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu Dag 1 - Rondje Cape Point - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Ouwelandjes & van der Wielen - WaarBenJij.nu

Dag 1 - Rondje Cape Point

Blijf op de hoogte en volg Ouwelandjes & van der Wielen

27 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Zaterdag 25 juli begon voor ons Ouwelandjes en van der Wieletjes de reis naar Zuid-Afrika. Hier gaan we een maand rondreizen in een gehuurd busje. Na een busrit richting Dusseldorf, een vlucht naar Dubai. en een tweede vlucht naar Kaapstad kwamen we EINDELIJK aan. Een volle dag reizen is pittig, maar het ging allemaal vrij soepel gelukkig.

Stiekem was het een beetje kouder dan we hadden ingeschat, maar de zon ging prachtig onder langs de Tafelberg. In het donker kwamen we aan bij ons hotel en na een lekker etentje bij een goede Italiaan gingen we knock-out.

De maandag stond in het teken van onze kennismaking met het gebied, de natuur, en de mensen. George, een medewerker van het hotel stippelde bij het ontbijt een route voor ons uit. We hadden voor vandaag niet echt iets gepland dus dat was super fijn. Het idee was om eerst te checken of Chapmanns Peak open was, en dan eerst naar de oostkant van de Kaap te rijden. Chapmanns Peak bleek open en dus begon ons ritje. De eerste stop was in St James en Muizenberg. Meteen al super. Het weer was prachtig, een fris windje, maar de zon scheen volop! Aan het strand stonden gekleurde strandhuisjes en het uitzicht was mooi. Opeens riep iemand dat er walvissen te zien waren. Als een gek (stel touristen) renden we richting de rotsen en inderdaad een walvis!

Daarna reden we door Kalkberg en Simonstown waar we wat hebben gedronken. Simonstown is een oude marinestad en er ligt dan ook een onderzeeer waar je in kan. Dat hebben we niet gedaan ivm tijd maar een lekker drankje kon er zeker vanaf.
Hierna zijn we doorgereden naar Boulderbeach: Pinguïns spotten! Eigenlijk was het plan om via een pad naar het strand te gaan maar overal in de struiken lagen al pinguins. Na een eindje lopen vonden we het dus wel prima zo en wandelden we lekker terug!

Verder door naar Cape Point! Een kronkelige weg langs de bergen met prachtig uitzicht over de Atlantische oceaan, de bergen en af en toe walvissen die water omhoog spoten. Eenmaal op Cape Point helemaal naar boven gelopen, flink stijl, en een supermooi uitzicht gehad over de Indische Oceaan aan de ene kant en de Atlantische aan de andere kant. Je kon (volgens ons) zien dat de twee zeeen samenkwamen aan grote kringen op het water.

We moesten toch weer snel door om uit te komen bij het wereldberoemde Chapmanns Peak, de zon ging langzaam onder en juist dit deel van de rit zou super mooi zijn volgens George. Geen woord was gelogen want de rit bracht ons langs supermooie uitzichten over een wilde en dan weer rustige zee, grote brede stranden en weidse uitzichten terwijl de zon onderging. Words can't describe als we even cliche mogen zijn.

De dag sloten we af met een heerlijk diner bij Wharfside Grill, lekker visjes eten aan de baai van Houtbaai. Voor nu is het over en uit. We zijn moe en gaan morgen de townships in.

Totsiens!

xxxxx ons

• 28 Juli 2015 - 08:50

Tini:

Hoi allemaal. ,
    Zo te horen hebben jullie een goed begin van jullie reis.
    Ga lekker door met uitgebreid te vertellen over wat jullie meemaken dan kunnen we heerlijk meegenieten!!!!!!
    Veel plezier.
    Liefs tini

• 28 Juli 2015 - 19:21

Sietske:

Hallo allemaal,

Dat klinkt als een goede start!!
    Leuk om zo mee te kunnen genieten van al jullie belevenissen. Lekker genieten daar!!

Lieve groet, Sietske

• 29 Juli 2015 - 19:27

Marja:

Leuk, dat wij jullie op deze manier kunnen volgen! Geniet er van en veel plezier samen!

Liefs Dick en Marja

Tags: zuidafrika